GDPR και SEO: Τι να ΜΗΝ κάνετε!

Posted on

Τι ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ να κάνετε για να μη βλάψει η GDPR το SEO σας

Τη στιγμή που γράφονταν αυτές οι γραμμές, το περίφημο GDPR άρχισε να εφαρμόζεται. Ο εν λόγω νόμος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ψηφίστηκε το 2016 κι άφησε περιθώριο δύο ετών στα sites που δραστηριοποιούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις. Πολλά το έκαναν πριν να ξεκινήσει και επίσημα η εφαρμογή του. Άλλα επέλεξαν απλά να τον αγνοήσουν και να δουν τι θα κάνουν στη πορεία. Δεν είναι όμως και λίγοι αυτοί που επειδή δεν είναι και πολύ σχετικοί με τη διαχείριση προσωπικών δεδομένων απλά τα έχουν βρει κάπως μπαστούνια και δεν ξέρουν τι ακριβώς να κάνουν για να είναι το site τους συμβατό με το GDPR χωρίς να χάσει το ranking του. Αυτό βέβαια έχει επηρεάσει πολύ το κομμάτι σχετικά με την προώθηση ιστοσελίδων όπως είναι λογικό.

Ας ξεκινήσουμε με κάτι βασικό: το GDPR είναι μία τεράστια «αλλαγή παραδείγματος» στο internet της EE και λόγω του ότι η ΕΕ αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά παγκοσμίως, έχει συνέπειες σε όλο το internet γενικότερα. Λογικό είναι λοιπόν να επηρεάζει και το SEO. Κάποιες τεχνικές οι οποίες μπορεί να «ξεγελάσουν» την ΕΕ και να εκμεταλλεύονται πιθανά «παραθυράκια» στο GDPR, ΔΕΝ είναι συμβατές με τις μηχανές αναζήτησης και απλά καταστρέφουν το SEO ενός site κάνοντας τα rankings του να ξεκινήσουν για τα τάρταρα. Εδώ λοιπόν θα δούμε τι ΔΕΝ πρέπει να κάνετε για το GDPR αν θέλετε να διατηρήσετε τα rankings σας!

Τι είναι αυτό το GDPR?

Πριν ξεκινήσουμε, ας πούμε μερικά πολύ γενικά πράγματα για το GDPR. Κατ’ αρχάς, σημαίνει General Data Protection Regulation και σκοπό έχει τη προστασία των δεδομένων που οι χρήστες εμπιστεύονται σε ένα site. Πλέον λοιπόν ένα site θα πρέπει να λέει στον επισκέπτη ότι μαζεύει κάποια δεδομένα από την επίσκεψη του, να ξεκαθαρίζει ποια είναι αυτά τα δεδομένα, που αποθηκεύονται και για πόσο και να ζητά τη ΡΗΤΗ συγκατάθεση του επισκέπτη για τη χρήση τους. Οι παραβάσεις του GDPR μπορούν να επιφέρουν πολύ σοβαρά πρόστιμα, τα οποία μάλιστα βγαίνουν σε συνάρτηση με τον τζίρο του κάθε site ή της εταιρείας στην οποία ανήκει! Όπως καταλαβαίνετε, απαιτείται ΜΕΓΑΛΗ προσοχή.

Αν λοιπόν δεν θέλετε να ακυρωθεί το SEO σας και να χάσετε rankings εξαιτίας του GDPR, μην κάνετε τα παρακάτω:

Μην αδρανήσετε!

Πολλοί λένε ότι εφ’ όσον δεν έχουν μεγάλο αριθμό επισκεπτών από την ΕΕ μπορούν απλά να αφήσουν το site τους ως έχει και να αγνοήσουν το GDPR. Αυτό φυσικά είναι ένα τεράστιο λάθος. Ακόμη και αν έχετε ΕΝΑΝ επισκέπτη από την ΕΕ, το κακό μπορεί να γίνει. Δεν έχει σημασία το πόσοι σας επισκέπτονται και πότε αν η ιστοσελίδα σας δεν είναι συμβατή με το GDPR είστε απλά ανοιχτοί σε μηνύσεις και μεγάλα πρόστιμα.

Μην μπλοκάρετε την ΕΕ

Μπορεί να βρίσκεστε στην EE αλλά τα data centers σας και το κοινό σας μπορεί να είναι κυρίως ή και σχεδόν αποκλειστικά εκτός ΕΕ, σε αυτή τη περίπτωση, κάποιοι απλά προτείνουν να αποκλείσετε τις Ευρωπαϊκές IP από το site σας. Αυτό από τη μια σίγουρα δε θα σας δημιουργήσει προβλήματα με το GDPR, αλλά από την άλλη θα διώξει και τους Ευρωπαϊκούς crawlers του Google αλλά και θα εκμηδενίσει τη συνεισφορά των Ευρωπαϊκών sites στο ranking σας. Επιπλέον, μπορεί κάποιος πελάτης σας να ταξιδέψει στην ΕΕ και να μην μπορεί να έχει πρόσβαση στο site σας, πράγμα που φυσικά θα κλονίσει την εμπιστοσύνη του και θα τον δυσαρεστήσει.

Μην κατευθύνετε τους χρήστες της ΕΕ σε άλλο landing page

Μια άλλη λύση που έχουν σκεφτεί κάποιοι, είναι να μην κάνουν αλλαγές στο site τους αλλά να στέλνουν τους χρήστες από την ΕΕ σε κάποιο άλλο site – σελίδα το οποίο και θα τους ενημερώνει για το GDPR και τα δεδομένα τους και θα ζητά την συναίνεση τους για να περάσουν στο κυρίως site. Για άλλη μια φορά, θεωρητικά είναι μία καλή ιδέα, αλλά στη πράξη «χάνει» πολύ. Βλέπετε σε αυτή τη σελίδα η οποία θα έχει μηδενικό authority και μηδενικό ranking θα «προσγειώνονται» και οι crawlers της Google όταν θα προσπαθούν να προσπελάσουν το site σας, οπότε σίγουρα το ranking σας θα δεχτεί σημαντικό πλήγμα, ειδικά στην ΕΕ.

Εν κατακλείδι, καλό είναι να συμμορφωθείτε με το GDPR και να μην προσπαθήσετε να κάνετε εξυπνάδες. Αποφύγετε αυτές τις κινήσεις που παρουσιάσαμε εδώ και αν δεν το έχετε και πολύ με τα προσωπικά δεδομένα και τη προστασία τους, ζητήστε τη συμβολή ενός ειδικού σε θέματα internet και SEO.

It's only fair to share...Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin